فروشگاه کشاورزی فارمر شاپ

فروشگاه آنلاین کشاورزی فارمر شاپ

با سلام خدمت همه دوستان گرامی با توجه به راه اندازی فروشگاه آنلاین کشاورزی فارمر شاپ میتوانید با مراجعه به آدرس فروشگاه اطلاعات بسیار مفیدی در مورد انواع نهادینه های کشاورزی (سم >کود و غیره به دست آورید)

 

https://farmer-shop.ir

نرم افزارهای اختصاصی شرکت برای سیستم عامل آندروید

 

راهنمای سموم دفع آفات و بیماریها

 اطلس شناسایی علفهای هرز

نرم افزار قارچ شناسی

آفات و بیماریهای گردو

 

 

 

کتابها و جزوات آندرویدی

 

دانلود نرم افزار سایت

دانلود نرم افزار سایت شرکت و فروشگاه کشاورزی فارمر شاپ  که دارای قسمتهای زیر میباشد

امکان لاگین و ثبت نام در نرم افزار

امکان درج دیدگاه از طریق اپلیکیشن

دسترسی به مقالات و نوشته های سایت

دسترسی به محصولات و امکان خرید از داخل نرم افزار

امکان دانلود مقالات

و غیره

اپلیکیشن سایت شرکت کشاورزی و دامپروری سرافراز هزارمسجد

اپلیکیشن فروشگاه کشاورزی فارمر شاپ

 

دانلود اپلیکیشن سایت

دانلود اپلیکیشن فروشگاه

راه اندازی سایت

شرکت کشاورزی و دامپروری سرافراز هزارمسجد

 

با سلام خدمت تمامه دوستان و همراهان همیشگی وبلاگ

به دلیل راه اندازی سایت مطالب این وبلاگ دیگه به روز نمیشه مگر به طور خلاصه که پیشنهاد میکنم برایه دریافته جدیدترین مطالب ، با عضویت در سایت از امکاناته اون (تالار گفتگو - فروشگاه و غیره) بهره کافی رو ببرن.

از تمام دوستانی هم که علاقه به نویسندگی و نشره مطالبشون دارن دعوت میشه تا به عنوان نویسنده در کناره ما به فعالیتشون ادامه بدن، سایره دوستانی هم که فقط میخوان مطلبشون منتشر بشه میتونن با فرستادن اون برای ما اونو به نام خودشون منتشر کنن.

دوستانی هم که سوال و مشکلی دارن در هر موردی میتونن مشکلشون رو در سایت از طریق فرم تماس مطرح کنید تا سایره دوستان در صورت توانایی پاسخگویی به اون  سوال مشکلشون رو حل کنن.

www.sarafraz-hezarmasjed.ir

جا داره از دوسته عزیزم آقای سعید میرزایی که منو در انتقاله مطالبه وبلاگ به سایت یاری کردن تشکر کنم.

رمز لینک دانلود سایت پیکوفایل

دوستان گرامی رمز لینک دانلود کلیه فایلهای دانلود قرار داده شده در وبلاگ که مربوط به سایت پیکوفایل میباشد 

(    www.sarafraz-hezarmasjed.blogfa.com      )  است اما بعضی مواقع ممکن است با اعلام رمز اشتباهست مواجه شوید که در اینصورت از کپی رمز از یکی از پستهای دیگر اقدام نمائید یا اینکه به صورت دستی اقدام به وارد کردن رمز نمائید

 

پستهای جدید سایت ( قسمت یازدهم )

کاتالوگ کودهای تولیدی شرکت کیمیا کود پارس

در این پست بروشور محصولات تولیدی شرکت کیمیا کود پارس رو که شامل کودهای :

۱ – کودهای فسفات گوگردی ازته پتاسه گرانوله

۲ – کودهای زیوارگانیک اوره ای

۳ – کود سوپر فسفات ساده

 

 

 

نکاتی در مورد کشت کلزا

اطلاعاتی در مورد کاشت کلزا

کلیات و شناخت مراحل رشد

شروع کاشت و شناسایی مراحل رویش

– تا آنجا که می توانید کاری کنید که گیاه هرچه زودتر سبز شود تا از قرار گرفتن جوانه ها در معرض بیماری های خاک زاد جلوگیری شده و از تبدیل علف ها به رقیب زراعت جلوگیری گردد.

– بذر را در عمق ۱/۵ تا ۲/۵ سانتی متری و در رطوبت بکارید و یا مزرعه را بلافاصله آبیاری کنید.

– دمای خاک برای سبز شدن حداقل باید ۱۰c یا بیشتر باشد.

 

 

رانمن

 

دستگاه مه ساز PULS FOG ساخت کشور المان

 

 

 

داکونیل Daconil

 

 

پستهای جدید سایت ( قسمت دهم )

دانلود چند مقاله تحقیقاتی در مورده علفهای هرز

 

دانلود چند مقاله تحقیقاتی در مورده علفهای هرز ( قسمت دوم )

 

 

 

هشداره پدره سم شناسی ایران در مورده خطرزا بودن سموم دفع آفات نباتی

خبرگزاری تسنیم: پدرعلم سم‌شناسی ایران گفت: آفت‌کش‌ها مانند شمشمیر دولبه هستند، ما به آنها نیاز داریم تا تولیدمان را افزایش دهیم، اما اگر مصرف آنها غیراصولی باشد، مشکلات زیادی به وجود می‌آید.میرجلیل حجازی در حاشیه  سومین همایش مدیریت آفات در دانشگاه شهید باهنر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار کرد: در سال‌های اخیر سازمان غذای جهانی اعلام کرد غذای ناسالم عامل مرگ و میر  افراد زیادی در دنیا است، به گونه‌ای که یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر جان خود را از این طریق از دست داده‌اند

 

کرم غوزه پنبه

گونه ای است پلی فاژ و همه جایی ، که در ایران در اکثر مناطق پنبه کاری کشور نظیر گرگان ، گنبد ، دشت مغان ، کرمان و فارس انتشار دارد . لاروهای این آفت با تغذیه از پنبه ، توتون ، گوجه فرنگی ، آفتابگردان ، ذرت ، سوژا ، کنجد و نخود ایجاد خسارت می کنند.

 

 

 

آبدزدک و روشهای کنترل و مبارزه با آن

معرفی آفت

لاروهای این آفت از شاخ و برگ اندامهای هوایی بوته برنج تغذیه می کند و آنرا کاملاً از بین می برد. لاروهای سن یک فقط از پارانشیم برگها به خصوص بین رگبرگها تغذیه می نمایند ولی در سنین بعدی تمام برگ را خورده و فقط قسمتهای سخت آنرا باقی می گذراند. لاروها شب فعال بوده و دارای میزبانهای دیگری نظیر یولاف، چاودار، گندم، جو، ارزن، ذرت، ذرت خوشه ای، نیشکر، نخود، لوبیا، یونجه، شبدر، چغندر، کتان، سوژا می باشد.

 

 

 

 

 

 

پستهای جدید سایت ( قسمت نهم )

ورس یا خوابیدگی درغلات

ورس درغلات

هر عاملی که سرعت فتوسنتز را کاهش دهد می تواند عملکرد دانه راکاهش دهد. اگر ورس باعث زخم شدن ساقه ها شود فتوسنتز کاهش بیشتری پیدا می کند . این موضوع مانع از جریان آب و عناصر غذایی مورد نیاز فتوسنتز ومانع از جریان مواد حاصل از اسیمیلاسیون به ریشه ها یا دانه در حال توسعه می شود. اتلاف غیر مستقیم عملکرد دراثر اشکالات در برداشت غله ورس شده ، استراحت و تغذیه پرندگان بر روی غله ورس شده ، ایجاد یک زیستگاه مناسب برای جوندگان مانند موشها ، ایجاد کپک همراه با محدود شدن حرکت هوا و جوانه زنی بذر نرسیده وپوسیدگی درزمانی که خوشه های ورس شده به طور نامناسب خشک می شوند یا در تماس با خاک قرار می گیرند اتفاق می افتد. ورس ممکن است باعث تر شدن دانه ها شود به طوری که آنها را نتوان بدون خشک کردن تکمیلی انبار کردو ارزش کمی به دلیل کیفیت پایینی خواهد داشت. اگر زمانی که گیاهان از نظر متابولیکی فعال هستند ورس رخ دهد ممکن است سبب از بین رفتن غالبیت انتهایی شود و پنجه زنی دیر هنگام انجام شود به خصوص اگر کنوپی به هم خورده برگها باعث برخورد نور خورشید به گره های پایینی شوند.

 

 

 

کاشت تا برداشت درخت گلابی

در این پست نشریه ترویجی کاشت تا برداشت درخت گلابی نوشته دکتر حمید عبدالهی از انتشارات جهاد کشاورزی رو آماده دانلود کردم که میتونید اون رو از لینک زیر دریافت کنید. مهمترین نکاته یادآوری شده در این مقاله عبارتند از :

شرایط آب و هوایی مناسب درخت گلابی

خاک مناسب

ارقام مناسب

آفات و بیماریها

تغذیه گلابی

نیاز سرمایی

برداشت گلابی و غیره

 

 

 

 

مراحل پیوند زدن دو پایه

در این پست که به صورت فیلم آموزشی میباشد شما با مراحل پیوند زدن دو پایه آشنا خواهید شد.

 

 

 

فیپرونیل

آفتکش فیپرونیل در بازار با نام تجاری ری جنتG Regent 0/2 % وجود دارد. فیپرونیل حشره کشی است با اثر تماسی گوارشی ونسبتا سیستمیک از گروه فنیل پیرازول، با تاثیر قوی وخاصیت ضربه ای سریع با مقدار مصرف کم می باشد. فیپرونیل علیه طیف وسیعی ازآفات مهم و خسارت زا توصیه می گردد. این حشره کش دارای کنترل ابقایی مناسب در هنگام سمپاشی روی برگ می باشد فیپرونیل هم به طریقه محلولپاشی وهم به صورت مصرف در خاک استفاده میشود. این حشره کش علاوه بر کنترول آفات برنج، خطر ابتلا، به بیماری های قارچی از جمله بلاست، شیت، بلایت، فوزاریوم، آلترناریا وپوسیدگی طوقه وریشه برنج و نیز خطر بروز ورس را به میزان قابل توجهی حتی تا۶۰ % کاهش میدهد ودرنتیجه با جلوگیری از بروز خسارت آفات وبیماری ها منجر به افزایش مقدار کلروفیل وبهبود رشد وافزایش عملکرد محصول می گردد. این حشره کش در خاک سریعا به مواد بی خطر وغیر سمی تجزیه شده وبدلیل مقدار مصرف کم، کاهش تعداد دفعات سمپاشی وآلودگی کمتر آبها در مجموع به حفاظت محیط زیست کمک می کند.

 

 

 

پروپوزال چیست و در تنظیم آن چه نکاتی باید رعایت شود؟

مقدمه
طرح تحقیق، مهم ترین و اصلی ترین بخش یک کار تحقیقی و پژوهشی است، طرح تحقیق ( Proposal) اصل تحقیق نیست، بلکه طرح اولیه و طرح پیشنهادی تحقیق است، طرح تحقیق در واقع شبیه طرح اولیه و پیشنهادی یک ساختمان است که توسط ارشیتکت (پژوهشگر یا محقق) ارکان اصلی آن طراحی و محاسبه شده و به صورت نقشه و ماکت ساختمان در آمده است و چنانچه یک مهندس خبره ( استاد راهنما ) به آن نگاه کند، بتواند ساختمانی را ( پژوهشی را) که بر اساس این نقشه شکل می گیرد، از قبل برای خود تجسم کند. پژوهشگری که قصد تحقیق دارد، ابتدا باید برای پژوهش مورد نظر خود طرح تحقیق بنویسد. طرح تحقیق در واقع نقشه انجام تحقیق است و راهنمای محقق برای عملیاتی کردن و اجرای تحقیق است . هر چند انتخاب موضوع و فرایند تهیه و تکمیل یک پروپوزال به راحتی و در مدت زمانی کوتاه انجام می شود، ولی باید توجه داشت که پروپوزال در واقع پیشنهادیه تحقیق بوده و به منزله نقشه های محاسباتی ساختمان است، لذا چنانچه با دقت و با محاسبات دقیق طراحی گردد، پژوهشگر در انجام مراحل بعدی با مشکل اساسی روبرو نخواهد شد.

 

 

 

آزمایش قوه نامیه بذر و قدرت جوانه زنی

 برای تعیین خصوصیاتی مانند ظرفیت جوانه زدن، خلوص بذر و غیره لازم است بر روی نمونه‌های کوچک از بذری که نماینده توده بذری مورد نظر باشد آزمایش‌های دقیق و مشخص صورت گیرد. لازمه یک ارزیابی دقیق از خصوصیات کیفی بذر، بررسی و انجام آزمایش‌های دقیق بر روی تعداد معینی از نمونه بذر با روش‌های استاندارد شده می‌باشد. خصوصیاتی که برای تعیین کیفیت بذر در آزمایشگاه مورد توجه قرار دارند عبارتند از: قوه نامیه بذر، قدرت رویش بذر، خلوص بذر، وزن هزاردانه، وزن هکتولیتر و میزان رطوبت بذر که پس از قابل قبول بودن آن‌ها، برای بذر گواهی صادر و بعنوان بذر گواهی شده مورد استفاده قرار می‌گیرد .

 

 

 

پستهای جدید سایت ( قسمت هشتم )

آفات جالیز ( قسمت اول )

۱_مگس جالیز Dacus Ciliatus
مقدمه:
مگس جالیز از آفتهای مهم محصولات جالیزی بوده و لاروهای آفت مزبور با تغذیه از میوه ها موجب فساد و غیر قابل استفاده شدن میوه می شود.ضمناًاز نظر اقتصادی نیز ضرر فراوانی به زارعان وارد می کند. زارعان اغلب به دلیل نا آگاهی از زندگی آفت، مزارع خود را در نوبت های متمادی با سموم مختلف و در مواردی سموم غیر مجاز و خطرناک سمپاشی می کنند.این سمپاشی ها نه تنها در مهار کردن آفت چندان موثر نیستند بلکه با توجه به رعایت نکردن سمی بودن محصولات خود ، میوه ها را زود تر از موعد برداشت کرده وبه بازار مصرف ارایه می دهند. مصرف چنین محصولاتی برای سلامت جامعه خطر آفرین می باشد.

 

 

آفات جالیز ( قسمت دوم )

۴_ عروسک خربزه Aulacophora foveicollis
Coleoptera: Chrysomelidae

در درجه اول به خیار و خربزه و در درجه دوم به هندوانه و کدو خسارت می زند.حشره کامل برگهای گیاه میزبان را سوراخ سوراخ می کند ولی خسارت اصلی مربوط به لارو افت می باشد که طوقه و ریشه گیاه حمله میکند و باعث خشک شدن بوته می شود.

 

 

 

آفات جالیز ( قسمت سوم )

کفشدوزک خربزه

Epilachna elaterii

Coleoptera:Coccinellidae

Epilachna argusEpilachna argus

کفشدوزک نسبتا” بزرگی است که رنگ عمومی آن قرمز اجری بوده و روی هر یک از بالپوشها ۶ عدد لکه سیاه دیده می شود. حشره کامل و لارو از برگ بوته های جا لیز نظیر خربزه و گرمک و طا لبی و خیار و…. تغذیه نموده و برگها را به صورت توری در می اورند .گاهی حشرات کامل به تخمدان گلهای گیاه میزبان نیز حمله میکنند وانها را از بین می برند.یکی از میز بانهای این حشره هندوانه ابوجهل با نام Citrulus colocyntus می باشد.

 

 

 

آفات جالیز ( قسمت چهارم )

کنترل شته هلو:

اگر شته ها موجب پیچیدگی برگ شوند یا تولید گال نمایند از سموم سیستمیک مانند اکسی دمتون متیل (متاسیستوکس) و تیومتون (اکاتین) استفاده می شود ولی اگر موجب پیچیدگی نشونداز پریمیکارپ (پریمور) که یک شته کش اختصاصی است استفاده می شود. برای مبارزه با شته های سبزی و جالیزی از هپتنوفوس(هوستاکوییک)استفاد ه می شود.

 

 

 

آفات جالیز ( قسمت پنجم )

تریپس پیاز Onion thrips

Thrips tabaci

(Thysanoptera , Tereberantia , Thripidae)

 

 

 

 

آفات جالیز ( قسمت ششم )

مگس خربزه

Myiopardalis pardalina

پیشگفتار
با توسعه روزافزون کشاورزی ، با وجود تمام پیشرفت¬های علمی و فنی که در مراحل مختلف تولید محصولات زراعی و باغی صورت گرفته، هنوز قسمت قابل ملاحظه ای از محصولات کشاورزی از جمله گیاهان جالیزی ، بر اثر حمله آفات از بین می رود.
– لزوم تأمین احتیاجات رو به افزایش غذایی مردم
– حفظ سلامت جامعه از طریق مقابله اصولی با آفات
– و رونق اقتصادی جالیزکاران  
مستلزم تلاش بی وقفه کلیه خربزه کاران ، کارشناسان و مروجین در سطح مناطق زیر کشت این محصول است. لازم است که آنان با استفاده از تکنیک ها و روش های جدید مبارزه با آفات و نیز حفظ و نگهداری محصولات جالیزی «از جمله خربزه» جلوی ایجاد خسارت و ضایع شدن محصول را بگیرند. همچنین لازم است برای تولید محصولات کشاورزی با کیفیت بهتر و کمیت بیشتر ، راه های مبارزه با آفات ( اعم از شیمیایی و غیر شیمیایی ) را به خوبی بشناسیم و آنها را به گونه ای به کار ببریم که از طرفی کمترین خسارت را به محصول وارد کرده و از سوی دیگر اثرات سوء زیست محیطی را به حداقل برسانیم.

 

 

پستهای جدید سایت ( قسمت هفتم )

بررسی تاثیر تنش خشکی بر خصوصیات فیزیولوژیکی و مورفولوژیکی کلزا

چکیده

تنش خشکی هنوز عمده­ترین محدودیت در تولید محصولات زراعی است. شناخت مورفولوژیکی و فیزیولوژیکی مقاومت به خشکی در بهبود مشکلات ایجاد شده تحت شرایط خشکی از اهمیت زیادی برخوردار می­باشد در حقیقت روابط ژنتیکی هر یک از این فرایندها و ارتباط دقیق آنها با میزان عملکرد دانه گیاه مهم و ناشناخته است. از طرفی وراثت پذیری عملکرد دانه تحت شرایط آبی کاهش می­یابد. اصلاح عملکرد ارقام متحمل به خشکی براساس اصلاح اجزای مورفولوژیکی و فیزیولوژیکی گیاه به عنوان یک راه حل مهم پیشنهاد شده است. این تحقیق به منظور بررسی تاثیر تنش خشکی بر خصوصیات فیزیولوژیکی و مورفولوژیکی کلزا صورت پذیرفت.

 

 

 

مقایسه سطوح مختلف تنش خشکی بر عملکرد و اجزای عملکرد پنج رقم کنجد در منطقه گرمسیر

چکیده:
به منظور مقایسه اثرات شدت تنش بر عملکرد و اجزای عملکرد پنج رقم کنجد، آزمایشی به صورت کرت های خرد شده در قالب بلوک های کامل تصادفی با پانزده تیمار و سه تکرار در سال زراعی ۱۳۸۹- ۱۳۸۸ در مزرعه مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جیرفت و کهنوج اجرا شد. کرت های اصلی سه سطح تنش خشکی شامل: تنش ملایم، متوسط، شدید و کرت های فرعی پنج رقم کنجد شامل: JL13 ،TS3، اولتان، داراب۱۴ و یلووایت بود. در این تحقیق صفاتی از قبیل عملکرد دانه، تعداد کپسول در بوته، تعداد دانه در کپسول و وزن هزار دانه اندازه گیری شد. نتایج نشان داد که اثر متقابل تیمارها بر صفات بجز وزن هزار دانه در سطح آماری ۱% معنی دار بود. در اثر سطوح تنش با افزایش تنش خشکی عملکرد کاهش یافت و در اثر ارقام رقم داراب ۱۴ بالاترین عملکرد را داشت. در اثر متقابل تیمارها بالاترین عملکرد را در هر سه سطح تنش رقم داراب ۱۴ ایجاد کرده است و در تنش شدید با ۱/۵۹۳ کیلوگرم در هکتار بالاترین عملکرد را داشته است. با افزایش تنش رقم داراب۱۴ با ایجاد مقاومت توانسته وزن هزار دانه خود را نسبت به سایر ارقام افزایش دهد. بنابر این رقم داراب ۱۴ را می توان به عنوان رقمی مقاوم به کمبود آب معرفی کرد.

 

 

 

اثر تنش خشکی آخر فصل روی عملکرد دانه و برخی خصوصیات مورفولوژیکی در ژنوتیپهای گندم

چکیده

به منظور ارزیابی عملکرد دانه و برخی صفات مورفولوژیکی در ژنوتیپ های گندم در شرایط تنش خشکی و تعیین مناسب ترین معیار انتخاب در شرایط تنش، آزمایشات زیادی در شرایط تنش و بدون تنش انجام گرفته. با برداشت نمونه های گیاهی در مرحله ظهور سنبله( گلدهی) و رسیدن فیزیولوژیکی گیاه صفاتی مانند وزن میانگره اول در زمان گلدهی و رسیدن، تعداد دانه در سنبله، وزن دانه در سنبله، وزن هزار دانه، شاخص برداشت و عملکرد دانه اندازه گیری شدند. نتایج تجزیه واریانس مرکب نشان داد که ازنظر اکثر صفات بین ژنوتیپ ها اختلاف معنی دار وجود دارد. در شرایط تنش وزن دانه در سنبله همبستگی مثبت و معنی دار با شاخص برداشت و تعداد دانه در سنبله داشت. تعداد روز تا گلدهی با وزن پدانکل در زمان گلدهی دارای همبستگی مثبت و معنی دار بود. شهخص برداشت نیز همبستگی مثبت و معنی دار با تعداد دانه در سنبله و وزن هزار دانه داشت. با نوجه به همبستگی مثبت و بسیار معنی دا شاخص های MP، GMPو STI با عملکرد در شرایط دارای تنش و بدون تنش در مجموع این شاخص ها به عنوان بهترین معیار های انتخاب در شرایط آزمایش برای تنش خشکی مشخص شدند.

 

 

 

۱۰ گیاه سمی و خطرناک که در خانه‌ پرورش می‌دهیم

دنیای گیاهان، چه در اعماق جنگل‌های انبوه استوایی و چه در گوشه و کنار محل زندگی ما، لبریز از اسرار و ناشناخته‌های جذاب و گاهی خطرناک است. خرزه‌ هندی، ویستریا، خرزهره، فیکوس و… گیاهان تزیینی پرطرفدار و زیبایی هستند که با زندگی انسان درهم‌آمیخته‌اند ولی آگاهی از جنبه‌ی تاریک و ویژگی‌های خطرناک این ۱۰ گیاه سمی باعث غافلگیری ما خواهد شد. با زومیت همراه باشید. بعضی از گل‌ها و گیاهان تزیینی و بسیار رایج که ظاهر فریبنده و زیبایی دارند، می‌توانند منجر به سردرد، تشنج و حتی مرگ شوند. به‌خصوص در کودکان زیر ۶ سال که در برابر این مسئله بسیار آسیب‌پذیر و حساس هستند و بسیاری از مسمومیت‌های ناشی از گیاه سمی به آن‌ها مربوط می‌شود. البته متخصصان، خطر اصلی و بسیار فراگیرتر گیاهان را واکنش‌های حساسیتی شدید بر اثر تماس با شیره سمی گیاهان رایج و معمولی مثل پیچک آمریکایی، بلوط و سماق می‌دانند؛ ولی این گیاهان جذابیت موارد ذکرشده در فهرست ما را ندارند و معمولا ظاهر آن‌ها کسی را به سمت خود جلب نمی‌کند.

 

 

 

 

 

پستهای جدید سایت ( قسمت ششم )

نماتد و علت ایجاد این بیماری

به بیماری نماتد سرطان خاک نیز گفته می‌شود، علت این امر و این نامگذاری رابطه مستقیم با نحوه شکل‌گیری این بیماری دارد. بافت‌های سرطانی یا غدد سرطانی در اصل همان سلول‌ها یا بافت‌های طبیعی جاندار هستند که به دلیل تغییر در ساختار ژنتیکی آنها بصورت غیرطبیعی تقسیم شده و باعث ایجاد بیماری در جاندار می‌شوند.
نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که علت اصلی این بیماری سلول‌های بیمار یا همان سلول‌های هستند که تا دیروز در حالت طبیعی در خدمت جاندار بودند ولی در حال حاضر به دلیل ایجاد تغییرات در ساختار ژنتیکی آنها بر علیه جاندار فعالیت می‌کنند. علت نامگذاری سرطان خاک برای بیماری نماتد دقیقاً همین علت است، در تمامی خاک‌هایی که به بیماری نماتد گرفتار می‌شوند، عدم رعایت آیش و اصرار در یک نوع کشت باعث ایجاد تغییرات در ساختار (فلور) خاک شده و آن را به شکل موردپسند برای ریشه همان گیاه در خواهد آورد. این کار باعث ایجاد تغییراتی در ساختار و نحوه چیدمان مواد ارگانیک اطراف ریشه شده و مواد ارگانیکی که بیشتر در این نوع گیاه نقش دارد را تقویت و دیگر مواد ارگانیکی را که نقش آنچنانی در تغذیه ریشه این نوع گیاه بازی نمی‌کنند را تضعیف می‌کند. وجود بالانس در طبیعیت ضامن بقاء تمامی گونه هاست و برهم خوردن این بالانس یعنی به خطر افتادن عده‌ای از گونه‌های جانداران که مسئولیت جلوگیری از رشد بیش از حد سایر گونه‌ها را دارند.

 

 

اسپرم گیری و لقاح مصنوعی در گاو و اسب

در این دو کلیپ نحوه اسپرم گیری مصنوعی از گاو و اسب به شما نشان داده خواهد شد .همینطور لقاح مصنوعی در اسب نیز به نمایش در خواهد آمد که هر دوی این عمل از واجبات امتداد نسل یه گاو یا اسبه اصیل میباشد و به بهبود کیفیته ژنتیکی دامها کمک فراوانی مینماید.

 

 

 

بامبو

بامبو LUCKY BAMBOO

نام علمی : DRACAENA SANDERIANA

خانواده : RUSCACEAE – روساسه

بومی منطقه : کامرون و مناطق گرمسیری غرب آفریقا

نام های دیگر : لاکی بامبو , بامبو خوش شانس،

Ribbon Dracaena , Belgian Evergreen , Ribbon Plant

 

این گیاه از تیره Dracaena است با نام علمی Dracaena sanderiana و به اسامی تجاری دیگری مانند دراسینای روبانی، بلژیکی همیشه سبز، یا گیاه روبانی و بالاخره بامبو خوش شانس شناخته میشود. این گیاه بومی کامرون در مناطق استوایی غرب آفریقا و نواحی کوچکی از آسیای جنوب شرقی است. این گیاهان در بوته های به هم فشرده رشد میکنند و ارتفاعی بالاتر از ۱.۵ متر میتوانند  داشته باشند. معمولا برگها به درازای ۲۰ تا ۲۵ سانتیمتر و عرض تا ۴ یا ۵ سانتیمتری به رنگ سبز تیره یا ابلق به صورت سبز و سفید یا سبز و زرد دیده میشوند. امروزه در جهان به عنوان  گیاه تزئینی چینی معرفی و بازاریابی میشود ولی در واقع این چنین نیست و این گیاه بومی

 

 

پستهای جدید سایت ( قسمت پنجم )

راهنمای پرورش گاو به روش فری استال

سیستم فری استال اولین بار در سال ۱۹۶۰ در شمال غرب ایالات متحده توسط شخصی بنام آدولف اوین  در اصطبل پرورش گاوهای شیری بصورت خیلی ابتدایی مورد استفاده قرار گرفت.وهم اکنون در کشورهای توسعه یافته استفاده از این سیستم  رایج شده ودر کشور ما  نیز این سیستم کم کم داره بصورت فراگیر استفاده می شود. فری استال سیستمی است که در واقع به جای وجود استراحتگاه گروهی یعنی آنچه که در گاوداریهای کشور رایج است ، استراحتگاه های انفرادی تعبیه شده است. این سیستم حالتی بین استفاده از جایگاه های غرفه ای انفرادی با گاو بسته و سیستم استراحتگاه های گروهی است. محل مسقف در این سیستم را می توان به خوابگاهی تشبیه نمود که تعداد زیادی تخت در ردیف هایی کنار هم چیده شده اند و گاوها می توانند هر یک را برای خوابیدن یا صرفاً ایستادن انتخاب کنند. سیستم فری استال یک محل تمیز ، خشک و راحت برای دراز کشیدن و استراحت گاوهای شیری فراهم می کند. در این سیستم با وجود استال های انفرادی (جایگاه های انفرادی) گاوها درون استال ها (جایگاهها) مقید و محدود نیستند ، بلکه آزادی گردش در قسمت های مختلف جایگاه را دارند. بخش های مختلف ، سیستم های تغذیه و شیر دوشی در این سیستم مشابه جایگاه های مرسوم می باشد . گاوها آزادند که هر وقت تمایل داشتند جهت استراحت یا ایستادن وارد استال ها شوند و هر وقت دوست داشتند جهت گردش در محوطه جایگاه یا رفتن به سمت محل تغذیه یا آبشخور استال را ترک کنند. استال های با طراحی خوب و مدیریت مناسب آنها یک بخش کلیدی در سیستم جایگاه های فری استال می باشد.

 

 

 

 

انواع نهال گردو

۱ -نهال گردو اسرائیلی : گردو در اکثر مناطق کشور قابل کشت میباشد از نظر صرفه اقتصادی به صرفه بوده زیرا یک سال بعد از کاشت در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوای درختان بارور شده و گردو میدهد .

گردو اسراییلی
✅۲ -نهال گردو محلی تویسرکان : گردو در اکثر مناطق کشور قابل کشت میباشد ،ارتفاع ان به بیش از ۳۰ متر میرسد و بعد از سال پنجم به بار مینشیند و از مرغوبترین گردوهای ایرانی است.

 

 

 

بیماریهای باکتریایی برنج و نماتد برگ خوار برنج

بیماریهای باکتریایی

بیماریهای باکتریایی برنج در سه گروه اصلی به نام بیماری های گیاهچه ،غلاف و دانه ،بیماریهای برگ و ریشه و ساقه طبقه بندی می شوند.

بیماری های گیاهچه به وسیله گونه از جنسPseudomonasو بیماریهای برگ به وسیله دو جنس Xanthomonasو یبماریهای ریشه و ساقه به وسیله گونه از جنس Erwiniaایجاد می شود.

بیماریهای گیاهچه ،غلاف و دانه

این بیماریها توسط پنج گونه از جنس Pseudomonasبه نامP.plantarii،P.fuscovaginae ،p.avene ، P.syringa ،P.glumae که این گونه ها اصولآ بذرزاد هستند و سبب پوسیدگی یا نکروزه بخش آسیب گیاه می شوند.

 

 

 

معرفی گوسفند نژاد رومانوف

نام نژاد: رومانف
منشاء : روسیه
وزن قوچ بالغ :۸۰-۹۰ کیلوگرم    
وزن میش بالغ: ۷۰-۸۰ کیلوگرم
افزایش وزن روزانه (در مورد بره های سه قلو و بیشتر از سه قلو):۲۶۴ گرم
میانگین چند قلوزایی:۲۸۹ درصد (نرخ چندقلوزایی در زایش های ماه سپتامبر به طور  متوسط ۲۸۰ درصد و در زایش های ماه مارس تا مرز ۳۵۰ درصد نیز می رسد.)

منشا نژاد و قابلیت های آن
خاستگاه اصلی این نژاد روسیه است و نخستین بار در سال ۱۹۶۳ به وسیله مرکز تحیقات INRA   و به منظور اهداف پژوهشی به فرانسه وارد شد. به دنبال پروژه های اصلاح نژادی به وسیله متخصصان فرانسوی چند قلوزایی این نژاد بالاترین نرخ را در میان تمام نژادهای گوسفند دنیا از آنِ خود کرد. رومانف یک نژاد خالص بوده واز تلاقی نژادها بوجود نیامده است. این نژاد زودرس بوده و بره های آن در سن ۴ ماهگی نیز خصوصیات بلوغ از خود نشان می دهند. باروری بسیار خوب، فصل تولیدمثل بسیار طولانی، خصایص مادری منحصربه فرد (خواه در نژاد خالص و خواه در آمیخته های رومانوف)، توان بالای حمایتی مادر از بره های تازه متولد شده و نیروی جسمی بسیار بالای بره های تازه متولد شده از ویژگی های بسیار بارز نژاد رومانوف است.

 

 

 

 

پستهای جدید سایت

گیلاس

دید کلی
نام علمی گیلاس Cerasus avium می‌باشد از جنس Cerasus و از تیره Rosaceaeاست. درخت گیلاس بدون خار و دارای میوه گوشت‌دار و محتوی یک هسته است. دارای گونه‌های متعدد و در تمام ایران پراکنده می باشد. از گیلاس علاوه بر مصرف به عنوان میوه خام ، مربا و کمپوت ساخته می‌شود. برگ آن به صورت دم کرده برای درمان بیماری کلیه و کبد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اصل و قدمت گیلاس
این گیاه احتمالا از منطقه‌ای بین دریای سیاه و دریای خزر منشا گرفته است. ولی به نظر می‌رسد که در زمانهای قدیم آن را به اروپا برده باشند. بیشتر ارقام کشت شده آن در سرتاسر دنیا از اروپا منشا گرفته‌اند، ولی تعدادی از ارقام مهم ، در مناطق گیلاس خیز محلی انتخاب یا اصلاح گردیده‌اند.

 

 

 

مکانیسم های مقاومت در گیاهان نسبت به بیماری های قارچی

انواع مقاومت های گیاهان در برابر بیمارگرها
۱ – مقاومت غیر میزبانی
۲ – مقاومت ظاهری
۳ – مقاومت واقعی

مقاومت حقیقی
مقاومت نسبی،کمی،پرژنی یا افقی
مقاومت مبتنی بر ژنهای R ، نژاد_اختصاصی ، تک ژنی یا عمودی

 

 

 

استوکلر

استوکلر

Acetochlor ec 50%

نام شیمیایی :

chloro-n-ethoxymethyl-6-ethylacet-o-toluidide 2

ماده موثر : علفکش استوکلر از گروه کلر استامید ۵۰۰ گرم در لیتر به صورت امولسیون شونده

سمیت : ۲۱۴۸ mg/kg

درجه سمیت : احتیاط 

 

 

 

نهالکاری و مراقبتهای لازم

زمان کاشت نهال یا درخت بسیار مهم است اگر شما بی موقع این کار را انجام دهید هرگز نهال شما نگرفته و برگ باز نمی کند. بهترین زمان کاشت نهال، در هنگام خواب نهال است. در مناطق گرم و معتدل و نیمه سردسیر، بهترین زمان کاشت، پاییز و پس از به خواب رفتن نهال است ولی در مناطق نیمه سردسیر بهتر است نهال کاری پس از سپری شدن یخبندان انجام شود. مناسب ترین زمان روزانه برای درخت کاری، روزهای ابری و هوای آرام است. در روزهای آفتابی و گرم و یا یخبندان و یا در هنگام وزش بادهای شدید باید از کاشت نهال خودداری کرد. پایان زمان کاشت در پاییز باید طوری برنامه ریزی شود که ریشۀ نهال قبل از رسیدن یخبندان، با محیط جدید سازگار شود. بنابراین زمان کاشت باید دو تا سه هفته قبل از بیداری ظاهری نهال باشد. الته زمان کاشت نهال های گلدانی مستثناست زیرا نقل و انتقال و کاشت آنها در تمام طول سال عملی است. با این حال باید به این نکات توجه کرد:

 

 

 

 

پستهای جدید سایت

بیماریهای پس از برداشت پیاز

مقدمه
پیاز یکی از سبزیهای مهم و مشهور دنیاست . این سبزی در بیشتر نقاط دنیا کشت میشود . پیاز گیاه بومی جنوب غربی آسیا و احتمالن مربوط به ناحیه ای بین فلسطین و هندوستان و یا منطقه شرق مدیترانه می باشد. بعضی ایران را موطن اصلی پیاز میدانند . از زمانهای بسیار قدیم پیاز کشت می شده است و مردم به خصوصیات این سبزی پی برده اند .

دیدن کامل مطالب در اینجا

 

 

 

گوجه فرنگی درختی

گوجه فرنگی های درختی نیز دست خوش علم کشاورزی جهت افزایش عملکرد و نیاز
غذایی مردم شده اند بطوریکه در پارک اپکت در دنیای والت دیزنی در فلوریدای
امریکا که بصورت گلخانه طراحی گردیده از گوجه فرنگی های درختی موجود ،
تعداد بیش از ۳۲۰۰۰ گوجه فرنگی در مدت ۱۶ ماه از یک بوته برداشت گردیده که
در نوع خود بی نظیر می باشد و به همین دلیل در کتاب رکوردهای گینس نیز ثبت
گردیده و از سویی از نظر وزنی میزان برداشت از یک گوجه درختی بیشتر از ۵۰۰۰
کیلوگرم را نشان می دهد .

دیدن کامل مطلب در اینجا

 

 

 

آلتو کومبی

سیپروکونازول + کاربندازیم
Sc 42%
فرمول شیمیایی :
Algha_ (4-chlorophenyl) alpha ( 1-cyclopropylethyl)1H-1,2,4-triazole-1-ethanol methyl – 1H – benzimidazol – 2 yl- carbamate

ماده موثر : ۱۲۰ گرم سیپروکونازول + ۳۰۰ گرم کاربندازیم در لیتر به عنوان قارچ کش با فرمولاسیون سوسپانسیون
سمیت : mg/kg 2000
درجه سمیت : ضعیف
دوره کارنس :۲۱ روز

دیدن کامل مطلب از اینجا

 

 

 

طرح تحقیقاتی مطالعه کنه های برگ گردو ( قسمت اول )

چکیده
گردو یکی از گونه های بومی غرب ایران است. کنه ها و حشرات متعددی، سبب تغییر شکل برگهای آنها می شود. در این مطالعه سه گونه کنه اریوفید شامل
کنه گال زگیلی گردو، (Eriophyes tristriatus (Nalepa
، کنه گال نمدی برگ گردو E erineus Nalepa
و
کنه گال کیسه ای برگ گردو، E. brachytarsus Keifer

دیدن کامل مطلب از اینجا

 

 

طرح تحقیقاتی مطالعه کنه های برگ گردو ( قسمت دوم )

راسته Hemiptera:
پوره و بالغ سن شکارگر
Orius .minutum L
از خانواده Anthocoridae
در حال تغذیه از کنه های اریوفید مشاهده شد. با توجه به فعالیت طولانی در طول فصل، و نقش آن در کنترل جمعیت کنه های اریوفید بویژه کنه گال زگیلی برگ گردو، مطالعه کارآیی این شکارگر توصیه میگردد. این شکارگر در اواخر اردیبهشت تا اواخر شهریور بطور فعال در روی کنه های اریوفید مشاهده شد. نمونه های متعددی از پوره و بالغ این سن برای نگهداری در آزمایشگاه اطاله شدند

دیدن کاملمطلب از اینجا

 

 

پروکلیم فیت

پروکلیم فیت
Proclaim fit wg 50%

مخلوطی از دو حشره کش قوی است که بسیاری از افات و به خضوص لارو پروانه ها را به خوبی کنترل مینماید.لاروکشی بسیار موثر است که اثر تماسی و گوارشی داشته و بهترین ابزار برای مدیریت کنترل مقاومت افات به حشره کش های رایج محسوب میشود .

دیدن کامل مطلب از اینجا

 

 

مدیریت علفهای هرز در شالیزار

مقدمه:
علف های هرز به دلیل استفاده از فضا،سایه اندازی روی زراعت، استفاده از آب عناصر غـذایی خـاک،میزبان بودن برای آفات و بیماری ها، فراهم نمودن محیط مناسب برای فعالیت عوامل بیماری زا و ایجـاد مشکلات فراوان در هنگام برداشت دارای اهمیت هستندو در بـین عوامـل خـسارت زا بـه محـصولات کشاورزی، علف های هرزهم کم اهمیت نیستند . بخصوص در برنج که علف های هرز در ایـن زراعـت اگرچه در مقایسه با سایر محصولات از تنوع کمتری ب رخوردار اسـت خـصوصا اینکـه اکثـر علـف هـای هرز با شرایط آبزی سازگاری دارند.ولی در عین حال روش های مبارزه به دقت بیشتری نیاز دارد

دیدن کامل مطلب از اینجا

 

 

لیست مطالب جدید قرار گرفته در سایت

با سلام

امروز ادامه پستهایی که در این مدت در سایت قرار داده شده رو براتون میزارم تا در صورت لزوم ازشون استفاده کنید . توجه داشته باشید مطالب برای نشان داده شدن به صورت کامل نیاز به ثبت نام دارد ، پس با ثبته نام و عضویت علاوه بر استفاده از این مطالب از سایره امکاناته سایت نیز به راحتی استفاده کنید.

 

 

استفاده از حشرات مفید علیه آفات گلخانه ( چهارم )

استفاده از حشرات مفید علیه آفات گلخانه ( قسمت سوم )

استفاده از حشرات مفید علیه آفات گلخانه ( قسمت دوم )

استفاده از حشرات مفید علیه آفات گلخانه ( قسمت اول )

 

درختکاری بدون آبیاری ( گروآسیس ) چیست ؟

 

خواص و عوارض مصرف گل گاوزبان (Borago officinalis)

 

مهمترین آﻓﺎت درﺧﺘﺎن ﻣﯿﻮه ﺳﺮدﺳﯿﺮی اﯾﺮان ( قسمت اول )

مهمترین آﻓﺎت درﺧﺘﺎن ﻣﯿﻮه ﺳﺮدﺳﯿﺮی اﯾﺮان ( قسمت دوم )

مهمترین آﻓﺎت درﺧﺘﺎن ﻣﯿﻮه ﺳﺮدﺳﯿﺮی اﯾﺮان ( قسمت سوم )

مهمترین آﻓﺎت درﺧﺘﺎن ﻣﯿﻮه ﺳﺮدﺳﯿﺮی اﯾﺮان ( قسمت چهارم )

مهمترین آﻓﺎت درﺧﺘﺎن ﻣﯿﻮه ﺳﺮدﺳﯿﺮی اﯾﺮان ( قسمت پنجم )

 

آخرین مطالب منتشر شده در سایت

با سلام خدمت کاربران گرامی

در طی چند روزه گذشته مطالبی در سایت قرار داده شد که لینکه هر مقاله رو جداگانه برایه شما عزیزان قرار دادم.( عضویت در سایت برایه دیدن کامل مقالات ضروری است )

 

سیب زمینی (قسمت ششم)

سیب زمینی (قسمت پنجم )

سیب زمینی (قسمت چهارم )

سیب زمینی (قسمت سوم )

سیب زمینی (قسمت دوم )

سیب زمینی (قسمت اول )

 

ﺑﻴﻤﺎﺭی ﻫﺎی ﮔﺮﺩﻭ‬ (قسمت دوم )

ﺑﻴﻤﺎﺭی ﻫﺎی ﮔﺮﺩﻭ‬ (قسمت اول )

 

تأثیر پاتوژن بر فتوسنتز، انتقال آب ومواد غذایی وتنفس در گیاه میزبان (فسمت دوم)

تأثیر پاتوژن بر فتوسنتز، انتقال آب ومواد غذایی وتنفس در گیاه میزبان (فسمت اول)

 

لکه حلقوی نکروتیک درختان میوه هسته دار

 

ناهنجاریهای تغذیه ای در درختان میوه (قسمت دوم)

ناهنجاریهای تغذیه ای در درختان میوه (قسمت اول)

کلیپ آشنایی با نحوه پیوند زدن در باغبانی

در این پست شما با اصول کلی نحوه پیوند و چگونگی انجام آن آشنا خواهید شد

دانلود

رمز فایل : www.sarafraz-hezarmasjed.blogfa.com

کلیپ آموزشی هرس درختان سیب

در این پست شما با نکاتی کلی در مورده نحوه هرس درختان سیب آشنا خواهید شد.

دانلود

رمز فایل : www.sarafraz-hezarmasjed.blogfa.com

ناتیوو

ناتیوو
Nativo
ناتیوو  WG 75%
ترکیبی از دو قارچ کش
تبوکونازول %50
و
تری فلوکسی استروبین %25
که نحوه تاثیرگذاری هریک به شرح زیر است :
*- تبوکونازول به وسیله قسمتهای سبزینه گیاه جذب و به طرف بالای گیاه در آوند چوب حرکت می کند.مآنند سایر قارچکشهای گروه تریازول , تبوکونازول مانع از ساخت استرول قارچ عامل بیماری ( DMI ) می شود. تبوکونازول با اثر پیشگیری و معالجه کنندگی , بیماری  را قبل و پس از الودگی از بین میبرد.
*- تری فلوکسی استروبین سریعا توسط لایه های واکسی سطح برگ گیاه جذب میشود که عایقی در برابر شرایط نامساعد محیطی ایجاد میکند, همچنین با حرکت در بین لایه های برگ به نقاطی که به محلول سمی اغشته نشده اند حرکت میکند و ان نقاط را از بیماری محافظت مینماید. همچنین با خاصیت عبور از برگ به داخل آن نفوذ میکند.

زمان و مقدار مصرف :
با توجه به منحصر به فرد بودن ناتیوو به محض مشاهده اولین علایم بیماری میتوان در تمام طول دوره رشد از آن استفاده کرد.
میزان مصرف آن 160 گرم در هکتار میباشد.
مزایای ناتیوو :
*- دارای دو طرز تاثیر متفاوت در کنترل بیماری
*- کنترل عالی و موثر بیماریهای بلاست و شیت بلایت
+- دارای خاصیت پیشگیری و معالجه کنندگی
*- دوام طولانی و موثر در کنترل بیماریها
+- افزایش رشد و شادابی گیاه (افزایش محصول )
*- قابل مصرف در تمام مراحل مختلف رشد گیاه
*- با اثر مزواستمیک ( نفوذ قارچ کش به داخل بافت برگ )
*- مناسب در برنامه مدیریت مقاومت به قارچکشها
قابلیت اختلاط :
ناتیوو با تمام سموم و فرمولاسیونهای رایج قابل اختلاط است. با این وجود توصیه میگردد قبل از مصرف در سطح وسیع از قابلیت اختلاط در سطوح کم اطمینان حاصل کنید

ایمازتایپر

ایمازتایپر
   sl %10
Imazethapyr
علفکشی است انتخابی و سیستمیک از گروه ایمیدازولینون با خاصیت پایداری طولانی که از طریق  ریشه و برگ جذب شده و با جلوگیری از کارکرد آنزیم استولاکتیت سینتاز ( ALS ) گیاهان حساس را از بین میبرد.به دلیل دوام زیاد این علف کش در خاک لازم است قبل از مصرف به محصولات بعدی توجه شود تا در اتر باقیمانده علف کش آسیب نبیند. این علف کش برای کنترل علفخای هرز پهن برگ و نازک برگ و با قابلیت استفاده به صورت پیش یا پس از رویش علفهای هرز استفاده میشود و با محصولات تیره یونجه سازگار میباشد.
مقدار مصرف :
0/75 تا 1 لیتر در هکتار
زمان مصرف :
در یونجه تازه کشت شده بایست بوته های یونجه لااقل دارای 3 برگ سه برگچه ای باشند. در یونجه تثبیت شده میتوان در پاییز یا در زمستان برای کنترل علفهای هرز زمستانه به کار میرود. در بهار و یا پس از برداشت یونجه نیز ایماز تایپر قابل مصرف است. در زمان مصرف آن یونجه باید کوچکتر از 10 سانتی متر باشد تا مانع از برخورد علفکش با علفهای هرز نشود . مخلوط کردن کودهای ازته یا مویانهای مجاز اثر علفکش را افزایش میدهد. توصیه میشود 7تا 10 روز پس از سمپاشی مزرعه کولتیواتور زده شود. این کار به خصوص در شرایط خشک اثر علفکش را بهبود میبخشد. مصرف آن به صورت پیش رویشی نیاز به رطوبت دارد , لذا باید قبل از بارندگی سمپاشی شود و یا پس از سمپاشی آبیاری بارانی صورت گیرد.
ایماز تاپیر را میتوان همراه با مخلوط با پندیمتالین نیز مصرف نمود. در اینصورت علفهای هرز نازک برگ بهتر کنترل شده و اگر در زمان مناسب مصرف شود سس یونجه نیز کنترل خواهد شد. پندیمتالین را بایست در زمانی مصرف نمود که هنوز علفهای هرز مورد نظر سبز نکرده باشد.

دانلود Wondershare Photo Story Platinum  بدون نیاز به کرک


Photo Story Platinum نام نرم افزاری می باشد که به کمک آن کاربران قادرند تا بر روی تصاویر موجود در سیستم خود مدیریت نمایند. دسته بندی فایل های عکس و منظم سازی آن ها بر اساس فیلترهای مختلف و روش های گوناگون یکی از وظایف این نرم افزار می باشد. همچنین کاربران در این برنامه قادرند تا اقدام به ویرایش فایل های عکس خود نیز نمایند. کاهش و افزایش شفافیت تصاویر، تنظیم نور عکس و میزان رنگ در تصاویر، تغییر اندازه و چرخش عکس ها و ... را می توان به عنوان پر استفاده ترین ابزارهای این نرم افزار نام برد. توسط این نرم افزار آلبوم های دیجیتالی با بیش از 200 جلوه ی انیمیشنی و انواع افکت های زیبا و بی نظیر به همراه موسیقی ایجاد کنید. در واقع شما به کمک این برنامه می توانید عکس های خود را در حالی که با انواع افکت ها و جلوه های زیبا و فانتزی تلفیق شده اند به همراه هر نوع موسیقی که مد نظرتان است به یک فایل ویدئویی تبدیل کنید و سپس آن را به کمک دستگاه پخش CD ،DVD یا کامپیوتر در تلویزیون نگاه کنید و یا آن را در دستگاه iPod ،iPhone استفاده کنید و حتی می توانید آن را در قالب یک فایل ویدئویی در YouTube و ... جهت تماشا قرار دهید. وجود تنظیمات ساده و کاربر پسند این نرم افزار باعث شده که کار با آن بسیار راحت باشد به طوری که شما قادرید با 3 شماره آلبوم عکس زیبا و بی نظیر ایجاد کرده و سپس آنها را بر روی DVD یا در قالب یک فایل ویدئویی ذخیره کنید و با این کار خاطرات خود را جاودانه نمایید. این نرم افزار یکی از تولیدات شرکت Wondershare می باشد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Wondershare Photo Story Platinum:
- توانایی ساخت آلبوم های عکس مختص به DVD
- ذخیره سازی تصاویر به صورت پشت سره هم در فورمت های ویدئویی
- قابلیت استفاده از قالب های آماده برای استفاده بر روی تصاویر
- توانایی قرار دادن عکس ها در فریم های زیبا و متنوع
- قابلیت قرار دادن تصاویر متحرک مختلف کوچک در تصاویر
- توانایی بهینه سازی فایل های عکس
- قابلیت استفاده از فایل های صوتی در زمینه ساخت آلبوم های تصویری
- و

دانلود

رمز فایل : www.sarafraz-hezarmasjed.blogfa.com

 

 

آموزش نرم افزار

Wondershare Photo Story Platinum

روش تهیه و آنالیز مواد داخل کمپوست

مقدمه

محل های دفن زباله در سر تا سر جهان سر زیر شدن است . دیگری به آسانی نمی توان مکانی برای دفن زباله پیدا کرد . بنابراین انسان می خواهد که محل های دفن زباله کنونی را نگه داشته و روش های جایگزینی مقابله با زباله را گسترش دهند . یک به یک ما از مقابله خلاقانه با آشغال های حیاطمان عاجز شده ایم و شهرها دیگر قابلیت حمل برگ ها و علف های چیده شده را ندارند .

تقریباً یک سوم فضای محل های دفن زباله با مواد زائد آلی حاصل از حیاط ها و آشپزخانه های ما احاطه شده است . حالا فرض کنیم که بتوانیم از این منبع عظیم به عنوان مواد اولهی تهیه ماده ای استفاده کنیم که باعث پویایی و حاصلخیزی خاک شده و سهم عمده ای در سر سبزی محیط اطراف ما و از همه مهمتر ازدیاد محصولات کشاورزی شود . 

ادامه نوشته

آترازین

آترازین
نام عمومی :
atrazine
فرمولاسیون :
wp 80%
Ld50 : 3060 mg/kg

این علف کش در بازار با نام تجاری گزاپریم gesaprim
وجود دارد. آترازین علفکشی سیستمیک و انتخابی از گروه تریازینهاست که به صورت پودر خیس شونده جهت کنترل علفهای هرز مزارع ذرت و نیشکر و همینطور مناطق غیر مزروعی فرموله میشود.از نظر باقیمانده آن در خاک پس از یکسال میتوان گیاهان حساس را کشت نمود. پایداری آترازین به شدت تحت ناثیر فعالیتهای میکروبی قرار می گیرد. به طوریکه در مناطق خشک , نیمه خشک و سرد و کلیه شرایطی که برای فعالیت بیولوژیکی و شیمیایی مناسب نباشد آترازین دوام بیشتری دارد حتی ممکن است گیاه حساس 12 ماه پس از محلولپاشی نیز صدمه ببینند . این ترکیب در خاکهای هوموسی و رسی جذب خاک میشود . حرکت آترازین به سمت پایین بسیار کند است و در پایینتر از 30 سانتی خاک حتی پس از چند سال مصرف متوالی نیز یافت نشده است. بنابراین در خاکهای سنگین حداکثر میران توصیه شده را باید بکار برد . نیمه عمر (
dt50 ) آن 6 تا 10 هفته است . این ترکیب سمیت ضعیف داشته و به نظر میرسد در صورت استفاده در شرایط معمولی سمیت حاد نداشته باشد . آترازین برای زنبور عسل بی خطر است.

مکانیسم اثر :
آترازین علفکشی است که در خاک و بر روی برگ مصرف میشود.از طریق ریشه و برگ جذب میشود و در گیاه حرکت میکند . اصولا جذب به صورت ریشه ای است تا برگی, اصولا این ترکیب پس از جذب برگی به صورت حرکت آکروپتالی منتقل شده و در مریستم انتهایی و برگها تجمع می یابد. آترازین از انتقال الکترون در فتوسنتز جلوگیری کرده و همچنین سایر فعالیتهای آنزیمی و فیزیولوژیکی علف هرز را مختل می نماید . ذرت ,سورگوم و نیشکر خاصیت سم زدایی (
detoxificton ) داشته و آترازین را به هیدروکسی آترازین و مشتقات آمینو اسید تبدیل میکند که هیدروکسی آترازین خود دوباره تجزیه شده و غیر فعال میشود.
موارد مصرف :
آترازین به صورت قبل از رویش محصول
(
pre-emergence )
و بعد از رویش محصول (
post- emergence ) به منظور کنترل علفهای هرز پهن برگ و نازک برگ یکساله در مزارع ذرت ,سورگوم و نیشکر و همچنین اراضی غیر زراعی بکار میرود . برای بالابردن تاثیر این سم میتوان آن را با سایر علفکشها ترکیب نمود . مثلا مخلوط با آلاکلر در مزارع ذرت , با آمترین در مزارع نیشکر و یا برومایسیل جهت مبارزه با علفهای هرز اراضی صنعتی و غیر زراعی استفاده میشود. قبل از مصرف آترازین باید رطوبت کافی در خاک وجود داشته باشد . بارندگی پس از سم پاشی اثر آترازین را تسریع نموده  و بهترین نتیجه علفکشی را نتیجه می دهد. در صورت عدم بارندگی و تبودن رطوبت کافی در خاک مزارع, بهتر است آبیاری صورت بگیرد. در صورت آبیاری غرقابی ,سمپاشی باید پس از آبیاری انجام شود . آترازین روی پیچک صحرایی , مرغ ( چاپر ) , اویارسلام, دیجیتاریا ( گاورس ) ,حلفه و قیاق کم اثرتر از موارد فوق است.
سازگاری و اختلاط :
آترازین در محیطهای اسیدی تا قلیایی ضعیف و خنثی و همچنین در انبار دوام طولانی دارد .کلیه سبزیجات و گیاهان جالیزی , سیب زمیتی , سویا ,بادام زمینی, یونجه, غلات دانه ریز و چغندر به آترازین حساس بوده و روی آنها ایجاد حساسیت می کند. باید توجه داشت که عدم مصرف صحیح سم ممکن است باعث کاهش اثر , سوزندگی و یا باقیمانده غیر مجاز سم در خاک یا گیاهان گردد.

              

موارد مصرف :

آترازین+ آلاکلر جهت مبارزه باعلفهای هرز مزارع ذرت
 آترازین+ آمترین جهت مبارزه باعلفهای هرز مزارع نیشکر
 آترازین+ بروماسیل جهت مبارزه باعلفهای مناطق غیرمزروعی
مقدار مصرف درهکتار:
1) یک تا 1.5 کیلوگرم آترازین+ 5لیتر آلاکلر قبل از کاشت ذرت مخلوط با خاک ویا بلافاصله بعد از کاشت و قبل از رویش ذرت
2) پنج کیلوگرم آترازین به تنهائی یا مخلوط با 4 کیلوگرم آمترین هنگام کشت بعد از ظهور علفها در کشت نیشکر
3) 30کیلوگرم آترازین+15کیلوگرم بروماسیل پس از رشد علفها در مناطق غیرمزروعی

 

مطالب بالا از بین سایتهای خارجی و بروشورهای  مختلف گرد آوری شده است و کپی و استفاده از آن بدون مجوز از شرکت کشاورزی و دامپروی سرافراز هزارمسجد منع قانونی دارد

پروفنوفوس  PROFENOFOS

پروفنوفوس  PROFENOFOS  
حشره كش و كنه كش غير سيستميك

سميت  :      Oral LD50 =358 mg/kg
دوره کارنس : 14روز

فرمولاسیون:  EC 40 %

نام تجاری: كواكرون

پروفنوفوس حشره کشی غیر سیستمیک، از گروه ارگانوفسفره است، که با خاصیت تماسی و گوارشی، طیف وسیعی از آفات جونده و مکنده را در بسیاری از محصولات زراعی به ویژه کرم غوزه روی پنبه و آفات درختان میوه کنترل می کند. پروفنوفوس به فوریت اثر می بخشد، تاثیر آن مدتها دوام می آورد، قوی و گسترده طیف است و با نفوذ به بافت های گیاهی حشراتی مانند مینوز را که درون بافت های گیاهی به سر می برند، کنترل می کند.
پروفنوفوس با مهار آنزیم استیل کولین استراز، سبب تجمع استیل کولین در محل سیناپس می شود و در نتیجه تحریک عصبی به طور مستمر ادامه پیدا می کند. اختلال در سیستم عصبی مرکزی حشره موجب مرگ آن می گردد.

مكانيسم اثر:
اين تركيب دارای خاصيت نفوذی‌بوده و قادر به حركت از سطح برگ به پشت برگ می باشد.لذا آفات فعال در زير برگها كه معمولا از اثرات سم مصون می ماند با اين حشره كش به راحتی كنترل می شوند.

معرفی‌آفت:
يکی از آفات مهم پنبه، توتون، گوجه فرنگی، یونجه، خشخاش، کنف، شبدر، ذرت، نخود، کنجد، بادمجان، سویا، لوبیا، ذرت خوشه ای، کدو و شاهدانه می باشد.
بسیار پلی فاژ بوده و در دنیا بیش از 70 گونه میزبان برای آن گزارش شده است. لاروهای این آفت از برگهای جوان، قوزه (کرم قوزه پنبه-کرم قوزه گلرنگ)، بلال، میوه (کرم میوه گوجه فرنگی)، غلاف بذر (کرم پیله خوار نخود) گیاهان میزبان خود تغذیه می کند. در مزارع گیاهان میزبان گونه های دیگر نظیر
H. Peltigera وH.viriplace  نیز دیده می شوند.
زمستان را به صورت شفیره در داخل خاک به عمق 8- 5 سانتی متری به سر می برد. خروج پروانه ها در بهار بسته به درجه حرارت از اواسط فروردین ماه شروع می شود و حشره ماده پس از جفت گیری تخمهای خود را به صورت انفرادی روی دو طرف برگها، ساقه ها، دمبرگ و برگچه های میزبان می گذارد. در شرایط مساعد 5-3 روز بعد تخمهای تفریخ شده و لاروها در همان محل شروع به تغذیه می کنند. نشو و نمای نسل اول آفت در نخود، گوجه فرنگی زودرس، یونجه و برخی علفهای هرز و به ندرت در پنبه های زود کاشت مشاهده می شود. زیان آفت در پنبه کاریها از نسل دوم به بعد مشهود و خسارت آن در نسل سوم شدید است.
پروانه ها بوته های پنبه را که دارای گل هستند برای تخم گذاری ترجیح می دهند و لاروهای جوان پس از خروج از تخم ابتدا از پارانشیم برگ تغذیه نموده و رگبرگ را باقی می گذارند. سپس به غنچه، گل و قوزه حمله کرده و با سوراخ کردن قوزه ها و ورود به داخل آنها از الیاف پنبه تغذیه می نمایند. دورة لاروی حدود 3 هفته به طول می انجامد و دارای 6 سن لاروی است. سپس در داخل خاک تبدیل به شفیره می شود. دوره شفیرگی حدود 12-8 روز به طول می انجامد. طول دورة یک نسل حدود 44-38 روز نوسان دارد. دارای 4-3 نسل در سال بوده و در مناطق گرمسیر تا 5 نسل در سال دارد.

مقدار مصرف اين محصول بسته به نوع آفت 2 تا 2/5 ليتر می باشد.

موارد مصرف:
کرم غوزه پنبه و حشرات (خصوصاً بال‌پولک‌داران) و کنه‌ها در پنبه، ذرت، چغندرقند، سویا، سیب زمینی، سبزیجات، توتون و دیگر محصولات

ملاحظات زیست محیطی:
•میزان سمیت
LD50 برای پستانداران3300 میلی‌گرم بر کیلوگرم،  LD50  برای پرندگان 1000-70 میلی‌گرم بر کیلوگرم، LC50  برای ماهی‌ها 0/3 - 0/08 میلی‌گرم بر لیتر
•برای پرندگان متوسط سمی است.
•برای  ماهی‌ها و دیگر موجودات آبزی خیلی خطرناک است.

مطالب بالا از بین سایتهای خارجی و بروشورهای  مختلف گرد آوری شده است و کپی و استفاده از آن بدون مجوز از شرکت کشاورزی و دامپروی سرافراز هزارمسجد منع قانونی دارد

 

موارد توصیه كواكرون

نام محصول

آفت

مقدار مصرف

پنبه

كرم غوزه

2/5   ليتر در هكتار با مشاهده لاروها

پياز

تريپس

2   و 2/5 ليتر در هكتار در سنين 1 و 2 لاروی

سبزی

كرم غلاف خور

2/5  ليتر در هكتاردر هنگام تفريخ تخمها

ذرت

كرمهای برگخوار و ساقه  خوار

2/5ليتر در هكتاربر اساس پيش آگاهی

 

آرم شرکت کشاورزی و دامپروری سرافراز هزارمسجد

لوگوی شرکت کشاورزی و دامپروری سرافراز هزارمسجد

دانلود کلیپ بسیار زیبا از اندی هوگ    andy hug

در این پست کلیپی کوتاه از تمرینات و مبارزات مرحوم شیهان اندی هوگ را شاهد خواهید بود ، آمادگی بالایه بدنی و انعطاف فوق العاده در زدن ضربات پا از خصوصیات برجسته این مبارزه افسانه ای کیوکوشین و کی وان بود .

برای دریافت بر روی ادامه مطلب کلیک نمایید

فلورسانس کلروفیل و کاربرد آن

این مقاله که کاری از دکتر افشین سلطانی می باشد در 13 صفحه و با موضوعاته :
انتقال الکترون و واکنشهای نوری فتوسنتز
کنیتیک فلورسانس کلروفیل
تغییرات سریع فلورسانس کلروفیل
تغییرات کند فلورسانس کلروفیل
آنالیز کاهش فلورسانس
سنجش فلورسانس کلروفیل
کاربرد فلورسانس کلروفیل در تحقیقات اکوفیزیولوژی
پارامترهای مربوط به کنیتیک فلورسانس کلروفیل
پارامترهای مربوط به فلورسانس کلروفیل در طول موجهای 690 و 735 نانومتر
پارامترهای مربوط به کاهش فلورسانس


میباشد که میتوانید آن را در ادامه مطلب دانلود نمایید

EPTC

EPTC
علف كش انتخابی

 

 نام عمومی :EPTC

فرمولاسیون شرکت اكسير كشاورزی : EC82%

 EPTC

Oral LD50 ≥ 2000 mg/kg 

دوره کارنس : ---

 

 علف كش انتخابی‌بسيار موثری است كه موارد مصرف مختلفی داشته و تعداد قابل توجهی از علفهای‌هرز نازك برگ و پهن برگ را از بين می برد.
مصرفصحيح اراديكان كنترل خوبی از علفهای‌دائمی از جمله مرغ،اويارسلام،قياق،دمروباهي،چچم،تاج خروس،سلمه تره،كيسه كشيش،تاجريزي و ...درمزارع لوبيا،نيشكرذرت، توتون بكارميرود.
 EPTC  دارای ديكلرميد مي باشد كه خاصيت علف كشي ندارد ولي EPTC راباذرت و تاحدودی نيشكر سازگارميسازد.

 EPTC را ميتوان در دو مرحله قبل از كشت و يا پس از سبز شدن گياه و همراه با آبياری بكار برد.

 EPTC پس از مصرف در زمان مناسبی در خاك تجزيه شده و هيچگونه باقيمانده سمی در خاك بجا نميگذارد.

 

موارد عدم مصرف:


در مزارعي كه ذرت جهت تكثير بذركاشته مي گردد گاهي اوقات هيبريدهاي نسل اول به دليل ضعفهاي ژنتيكي به سمومعلف كش حساس مي شوند در اينگونه مزارع قبل از به كار بردن EPTCدر سطح وسيع، آنرا در سطح كوچكي مورد آزمايش قرار دهيد و نيز از مقاومت واريته موردكشت به آن اطمينان كافي حاصل شود.


تذكر:


درزراعتهايي كه محصول به روش جوي پشته آبياري مي شود در هنگام ايجاد جويهابايد دقت كرد كه عمق فارو از حداكثر عمق اختلاط سم با خاك تجاوز نكند . چوندر غير اينصورت خاك سمپاشي شده كف جويها برروي رديفها منتقل مي گردد اينامر باعث مي شود كه كف جويها عاري از سم شده و در نتيجه در عين حال كهعلفهاي روي رديفها به دليل بالا رفتن غلظت سم در خاك پشته ها به خوبي كنترلشده اند كف جويها و قسمتي از پشته ها پوشيده از علفهاي هرز گردد . درصورتيكهEPTCدر شرايط معمولي كشت و برابر دستورات فني داده شده به كار رودهيچگونه خسارتي به محصول وارد نميسازد . اما اگر در دوره جوانه زدن بذر يامراحل ابتدايي رشد گياه شرايط غير عادي مانند سرماي طولاني ،همراه با رطوبتزياد گرما و خشكي غير عادي هوا و حمله آفات و امراض و وجود برخي از حشرهكشهاي سيستميك در خاك و وجود مقادير بيش از حد املاح و مواد قليايي در خاك وبالاخره عدم رعايت نكات فني در تهيه زمين وكاشت بذر و مصرف كود پيش آيدقدرت رويش جوانه اوليه كاهش مي يابد . مصرف EPTCتحت شرايط غير عادي فوقممكن است باعث كم شدن اثر سم و يا وارد شدن خساراتي به محصول شود.

روش مصرفEPTC :

  -1)    مصرف در خاك قبل از كشت گياه اصلی:

دراين روش مقدار توصيه شده از علفكش EPTC قبل از كاشت گياه اصلی با خاكمخلوط می شود.برای حصول بهترين نتيجه نكات ذيل را رعايت كنيد:


1. سطح خاك نرم، يكنواخت و بدون كلوخه باشد.علفهای موجود در زمين در اين عمليات از بين می‌روند

 -2. سمپاشی با سمپاشهای تراكتوری‌ رديفی مجهز به نازلهای مخصوص پاشيدن علفكشها انجام می شود.(ميزان سمپاشی از همه نازلها بايد به يك اندازه باشد ) .


 -3. هيچ قسمت از مزرعه دوبار سمپاشی نشود.


 -4. سرعت حركت و فشار سمپاش به هيچ وجه نبايستی تغيير كند.


 -5. اختلاط سم با خاك بايستی بلافاصله پس از سمپاشی انجام گردد.


 -6. مخلوط كردن سريع و يكنواخت علف كش تا عمق 5 الی 8 سانتيمتر اهميت فراواندارد كه برای اينكار از ديسك سنگين كه تا عمق 10 الی 15 سانتيمتر و يا ازروتيواتور كه تا عمق 5 الی 8 سانتيمتر تنظيم شده است ميتوان استفاده كرد.


7.  -كاشت بذر بلافاصله پس از عمليات سمپاشی‌انجام و مزرعه فورا آبياری شود.(توليد شيارهای آبياری‌از يكنواختی سم در خاك می كاهد .


  -2)    مصرف EPTC در آب آبياری:

EPTC را ميتوان در مزارع يونجه و شبدر ، چغندر قند (پس از تنك كردن) و باغات ميوه و مركبات همراه با آبياری بكار برد.

اين نحوه مصرف بخصوص برای‌ كنترل علفهای هرزی كه در اواسط تا اواخر فصل رشد در مزارع بوجود می آيند  شايان توجه است.

 

مطالب بالا از بین سایتهای خارجی و بروشورهای  مختلف گرد آوری شده است و کپی و استفاده از آن بدون مجوز از شرکت کشاورزی و دامپروی سرافراز هزارمسجد منع قانونی دارد

 

 

موارد توصیه  EPTC    در محصولات کشاورزی

 

 

نام محصول

مقدار مصرف در هكتار

زمان و روش مصرف

ذرت

4 تا 6 ليتر

قبل از كشت و مخلوط با خاك

آفتابگردان، لوبيا

4 تا 5 ليتر

قبل از كشت و مخلوط با خاك

يونجه و شبدر

4 تا 5 ليتر

قبل از كشت و مخلوط با خاك

يونجه و شبدر(مزرعه سبز شده)

3 تا 4 ليتر

در آبياری

چغندر قند

3 تا 4 ليتر

پس از تنك كردن در آب آبياری و يا در فاصله بين رديفها و مخلوط با خاك

سيب زمينی

4 تا 6 ليتر

قبل از كشت و مخلوط با خاك

سيب زمينی‌(مزرعه سبز شده)

4 ليتر

پس از كولتيواتوز در آب آبياری

مركبات، گردو، بادام

4 ليتر

پس از كولتيواتوز در آب آبياری

 

اگزاديازينون     (OXADIAZON)

اگزاديازينون (OXADIAZON)

علف کش سه منظوره تماسي، انتخابي و سيستميک براي کنترل پس از رويش علفهاي هرز مزارع برنج و پياز

 نام عمومي:Oxadiazon
فرمولاسيون شرکت اكسير كشاورزی:  %25 EC

اگزاديازون

Oral LD50 ≥ 5000 mg/kg

ماندگاری در خاک: 3 تا 6 ماه

 

 

اين علف کش در بازار با نام تجاري رونستار %25Ronstar  SL12% ,  EC وجوددارد. اگزاديازينون علف کشي است از گروه اکساديازول که داراي خاصيت تماسي،انتخابي و سيستميک بوده و براي کنترل علفهاي هرز مزارع برنج بصورت پس ازرويش علفهاي هرز و در مزارع پياز بصورت بعد از کاشت و قبل از سبز شدنعلفهاي هرز مورد استفاده قرار مي گيرد. اين علف کش در بدن پستانداران طي 72ساعت عمدتاً از طريق ادرار، دفع و حذف مي شود. همچنين به سرعت توسط ذراتکلوئيدي و هوموس موجود در خاک با آبشويي يا انتقال جذب مي شود. نيمه عمر آندر خاک 6-3 ماه است ولي بافت خاک را بهم نمي زند.

 

مکانيسم اثر:


اين علف کش از طريق مهار آنزيمپروتوپورفيرينوژن اکسيداز( Protoporphyrinogen oxidase) عمل مي کند و بدينترتيب از رشد و نمو علف هاي هرزي که جوانه زده اند جلوگيري نموده و به دليلدوام در طي فصل، منجر به پژمردگي و توقف رشد آنها مي گردد. اگزاديازينونسريعاً در گياه هرز نفوذ نموده و از طريق ساقه و برگ علف هرز جذب ومتابوليز مي گردد و باقيمانده آن در گياه تجمع نمي يابد.

موارد مصرف:

اگزاديازينونعلف کشي است 3 منظوره که جهت کنترل علف هاي هرز پهن برگ، باريک برگ وجگنها مصرف مي گردد. اين علف کش با فرمولاسيون هاي مختلفي توليد و به بازارعرضه گرديده که عبارتند از اگزاديازينون %12 SL  که به مقدار 4-3    ليتردر هکتار براي کنترل پس از رويشي علفهاي هرز مزارع برنج که شامل سوروف،اويارسلام ، لويي ، قاشق واش ، تيرکمان آبي ، سيرپوس، عدسک آبي و سل واش ميباشند و اگزادیازینون %25 امولسيونEC 25%  که به مقدار 3 ليتر در هکتاربصورت بعد از کاشت و قبل از سبز شدن علفهاي هرز در مزارع پياز شامل پيچک،انواع تاج خروس، سوروف و انواع ارزن وحشي استفاده مي شود. اين علف کش رويعلف هاي هرز تک لپه اي و دو لپه اي در برنج موثر مي باشد. همچنين اين علفکش را مي توان جهت کنترل علفهاي هرز پهن برگ و باريک برگ يکساله بصورت پساز رويشي و قبل از رويشي در روي محصولاتي نظير گياهان زينتي، درختان ميوه،مرکبات، انگور، پنبه، سويا، آفتابگردان توصيه نمود.
بهترين زمان مصرفاگزاديازينون قبل از دو برگي شدن سوروف، حدود پنج تا هشت روز پس از نشاکاريوقتيکه دو سانتيمتر آب (از کف مزرعه) کاملا سطح مزرعه را پوشانده، بطوريکهخاک مزرعه نمايان نباشد مي توان اگزاديازون را در سطح مزرعه پاشيد.

 

سازگاري و اختلاط:


برخي از گياهان زينتي از جمله ميخک تا حدي به اين اين علف کش متحمل بوده  و مي بايستي اگزادیازون بصورت پس رويشي مصرف گردد. قابل اختلاط با اکثر علف کشهاي رايج و توصيه شده مي باشد ولي قبل از هر گونه اختلاط، بايد آزمايش اختلاط پذيري صورت گيرد.

 

مطالب بالا از بین سایتهای خارجی و بروشورهای  مختلف گرد آوری شده است و کپی و استفاده از آن بدون مجوز از شرکت کشاورزی و دامپروی سرافراز هزارمسجد منع قانونی دارد

 

موارد توصيه اگزاديازينون در محصولات کشاورزي

 

محصول

علف هاي هرز

مقدار مصرف

زمان مصرف

برنج

علف هاي هرز شامل سوروف،
اويارسلام ، لويي، قاشق واش، تيرکمان آبي،
سيرپوس، عدسک آبي و سل واش

طبق دستور گیاهپزشک
(
12% SL)

پس از رويش علفهاي هرز، قبل از دو برگي شدن سوروف،
حدود پنج تا هشت روز پس از نشاکاري

پياز

علف هاي هرز شامل پيچک، انواع تاج خروس، سوروف و انواع ارزن وحشي و...

3 ليتر در هکتار
(
25% EC)

بصورت بعد از کاشت و قبل از سبز شدن علفهاي هرز

دانلود نرم افزار گیاهان آپارتمانی برای پلتفرم آندروید

امروزه با رواج زندگی شهری و آپارتمان نشینی نیاز به داشتن گلهای آپارتمانی بیش از بیش محسوس می باشد. در این برنامه مشخصات 80 نوع گل و گیاه خانگی به همراه تصویر، روشهای مراقبت، تکثیر، خاک و کود مورد نیاز و روشهای درمانی آنها ارایه شده است.

نکته

این برنامه مخصوص گوشیهای پلتفرمه آندروید میباشد.

مجموعه گیاهان به ترتیب حروف الفبا مرتب شده است .

امکانات برنامه

قابلیت جستجو در نام یا متن گیاهان

امکان نشانه گزاری گیاهان به عنوان مورد علاقه

ظاهر زیبا و ساده

 

دانلود

رمز کلیه فایلها : www.sarafraz-hezarmasjed.blogfa.com